این وب سایت در جهت آموزش و یادگیری هر چه بهتر و بیشتر رشته مهندسی برق الکترونیک در زمینه های الكترونیك و قدرت و...راه اندازی شده و از دوستان علاقمند دعوت به همكاری میكند.طبیعی است که این وبلاگ کمی ها و کاستی های زیادی دارد لذا از دانشجویان عزیز که مایل به همکاری هستند دعوت به همکاری میشود این وبلاگ فقط برای آموزش و کمک به شما دوستان برای یاد گیری مطالب درسی درست شده است پس وبلاگ ما را به دوستانتان معرفی کنید.

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 57398
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


بهترين كتاب براي آموزش پروتيوس از سطح پايين نوشته ياشار برادران كوهي .در ضمن دوست عزيز شما بهتره از همين نرم افزار شروع كنيد اما طبعا بايد حداقل هاي ديجيتال و آنالوگ رو بدونيد.

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:50 توسط یاسر خالقی |

LCD ها ابزاری برای نمایش اطلاعاتی هستند که شامل حروف و اعداد و همچنین برخی کاراکترهای گرافیکی می شود. بطور معمول در تجربیات اولیه در نمایش اطلاعات دیجیتال از نمایشگر های هفت قسمتی (seven segment) استفاده می شود که...

 

 

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:47 توسط یاسر خالقی |

مقایسه انواع موتور و درایورها

یکی از مهمترین اجزای یک ربات بخش مکانیکی و سیستم تولید کننده نیروی محرکه آن می باشد.

از موتور برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی استفاده می‌شود.

 

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:45 توسط یاسر خالقی |

آموزش راه اندازي موتور DC با استفاده آز IC DRIVER L293D در دو جهت



چرا درايور L293D ؟

همان طور که مي دانيم موتور هاي جريان مستقيم براي کار کردن نياز به تغذيه (باياس) دارند .

 

 

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:42 توسط یاسر خالقی |

چكيده:

با پيشرفت روز افزون علم و فناوري همواره نياز هاي جديد به وسايل و دستگاه هاي جديد تر جهت هماهنگي همه بخشهاي صنعت با اين پيشرفت ، به وجود مي آيند. بدين منظور شناخت و طراحي راه كارها و وسايل جديد امري است اجتناب ناپذير.از جمله اين پيشرفت ها ساخت نوع جديد و پيشرفته تري از موتورهاي الكتريكي به نام استپ موتور ها يا موتورهاي پله اي است كه با كاهش انواع هزينه ها در صناع كم كم جاي مكانيزم هاي پيچيده مكانيكي را خواهند گرفت.در اين مقاله سعي شده است تا بسيار مختصر و متناسب با محدوديت ها بزباني ساده و قابل درك ساختار و نحوه كاركرد و كنترل موتورهاي استپي بررسي و بيان شود.

 

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:41 توسط یاسر خالقی |

از ترس خطرساز بودن رباتهای آینده برای انسانها صورت می گیرد
تدوین پیش نویس قانون کنترل بر رباتها در ژاپن
وزارت صنایع، تجارت و اقتصاد ژاپن پیش نویس بی سابقه ای را برای آینده ربات های هوشمند پیشرفته ارایه کرده است.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:37 توسط یاسر خالقی |

در این بخش آموزش نرم افزار matlab رو براتون گذاشتم.

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:32 توسط یاسر خالقی |

BitLocker ابزاری است كه به كمك آن می‌توان داده‌های خود را در برابر تهدیدهایی مانند حمله هكرها، سرقت و یا گم شدن محافظت نمود. یكی از بهبودهای امنیتی ویندوز 7 كه تنها در ویرایش‌های Ultimate و Enterprise وجود دارد، ویژگیBitlocker است كه توسط رمزنگاری كل درایوهایی كه ویندوز و اطلاعات شما روی آن‌ها قرار دارد، تمامی اسناد و رمزهای عبور را امن‌تر می‌كند. فقط كافی است یك‌بار ویژگی BitLocker را فعال نمایید، بعد از آن تمامی اطلاعاتی كه روی آن درایو ذخیره می‌كنید به صورت خودكار رمز می‌شوند.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:25 توسط یاسر خالقی |

 سر فصل دروس رشته برق برای کنکور ارشد

سر فصل دروس رشته برق برای کنکور ارشد (موسسه پارسه)

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:12 توسط یاسر خالقی |

آیا توان مصرف کننده در ستاره با مثلث برابر است؟

چند نکته اساسی و ساده در مورد توان بار سه فاز

توان در بار های سه فاز اگر به صورت مثلث باشد سه برابر در ستاره است چرا ؟

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:7 توسط یاسر خالقی |

براي تعريف ميدان الكتريكي در يك نقطه معين از فضا ، يك بار الكتريكي مثبت به اندازه واحد در آن نقطه قرار داده ، سپس مقدار نيروي الكتريكي وارد بر اين واحد بار را به عنوان شدت ميدان الكتريكي تعريف مي‌كنند. بار مثبت را نيز به عنوان بار آزمون تعريف مي‌كنند. به بيان دقيقتر مي‌توان ميدان الكتريكي را به صورت حد نسبت نيروي الكتريكي وارد بر يك بار آزمون بر اندازه بار آزمون ، زماني كه مقدار بار آزمون به سمت صفر ميل مي‌كند، تعريف كرد.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:6 توسط یاسر خالقی |

● تاريخچه

در سال ۱۸۰۲ پتروف (V.P.Petrof) كشف كرد كه اگر دو تكه زغال چوب را به قطب هاي باتري بزرگي وصل كنيم و آنها را به هم تماس دهيم و سپس كمي از هم جدا كنيم شعله روشني بين دو تكه زغال ديده مي شود. و انتهاي آنها كه از شدت گرما سفيد شده است نور خيره كننده اي گسيل مي دارد. قوس الكتريكي هفت سال بعد ديوي (H.Davy) فيزيكدان انگليسي اين پديده را مشاهده نمود و پيشنهاد كرد كه اين پديده به احترام ولتا قوس ولتا ناميده شود.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:5 توسط یاسر خالقی |

شايد شما هم آرزو كرده‌ايد كه اي كاش مي‌توانستيد گوشي تلفن همراه خود را از راه دور و بدون نياز به اتصال به پريز برق شارژ كنيد و يا اين‌كه وسايل الكتريكي خود را در هر جا كه مي‌خواهيد و به صورت بي‌سيم به كار اندازيد. جالب است بدانيد كه دانشمندان از سال‌ها پيش به فكر تحقق اين آرزو‌ها بوده‌اند. يك قرن پيش بود كه نيكلا تسلا ايده انتقال الكتريسيته بدون استفاده از سيم را مطرح و پيگيري كرد و به همين منظور يك سلسله آزمايش‌هاي مبتكرانه را به مرحله اجرا درآورد. او تعدادي لامپ‌ الكتريكي را به صفحات فلزي معلق در يك ميدان الكتريكي پرقدرت متصل كرد و كوشيد آنها را به وسيله يك فرستنده الكتريسيته راه دور روشن كند. او در سال 1898 و پس از موفقيت در يك سري آزمايش‌هاي ميداني، پيشنهاد كرد كه يك سيستم جهاني از برج‌هاي غول‌پيكر كه در مجموع يك شبكه ارتباط بي‌سيم جهاني را تشكيل مي‌دادند، به وجود آيد كه با استفاده از آن مي‌شد الكتريسيته را به صورت بي‌سيم به اقصي‌نقاط جهان فرستاد. اين ايده با استقبال نسبي دولتمردان و سرمايه‌گذاران آمريكايي روبه‌رو شد و ساخت اولين برج از مجموعه‌هاي تشكيل‌دهنده سيستم جهاني تسلا در سال 1901 در جزيره لانگ آيلند آغاز شد. حاميان مالي اين پروژه، چند بانك بزرگ از جمله جي ‌پي ‌مورگان بودند كه پس از مدت كوتاهي و به دلايل مالي از ادامه حمايت‌هاي مالي خود پا پس كشيدند.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 9:2 توسط یاسر خالقی |

پايه و اساس رشته فوتونيك بر روي دو مبحث الكترونيك و فتو نيك بر مي گردد و به استفاده مدارات فوتوني (مداراتي كه به جاي الكترون از فوتون استفاده مي شود) در وسايل الكترونيكي مانند رادارها ، فيبرهاي نوري و ... توجه دارد. فوتونيك در ايران رشته تقريبا نوپايي است.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 8:58 توسط یاسر خالقی |

خبر خوب در مورد باتري‌هاي ليتيومي اين‌كه يك شركت كانادايي توانسته باتري‌هاي ليتيومي فوق قدرتمندي بسازد كه قادرند تجهيزات و ماشين‌آلات بزرگ و غول‌پيكري چون قايق‌هاي تفريحي، چيلر‌ها و جرثقيل‌هاي ثابت و متحرك و بسياري ديگر تجهيزات الكترونيكي بزرگ را به حركت درآورند. اين شركت كه كوروس انرژي نام دارد در زمينه ساخت باتري‌هاي مخصوص ليتيومي براي شناورها فعاليت مي‌‌كند، اما نوآوري‌هاي جديد اين شركت در مورد باتري‌هاي ليتيومي قابل استفاده در تمامي تجهيزات الكترونيكي و صنعتي بوده و به همين دليل توجه عمومي را به خود جلب كرده‌اند.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 8:57 توسط یاسر خالقی |

شيميدانان دانشكده هنرها و علوم دانشگاه «تفتز» موفق به ساخت اولين موتور الكتريكي تك مولكولي جهان شده‌اند، پيشرفتي كه ممكن است طبقه جديدي از افزاره‌هايي را ايجاد كند كه در گستره وسيعي از كاربردها از پزشكي گرفته تا مهندسي قابل استفاده هستند.

 

برای دیدن ادامه مطلب،به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,ساعت 8:55 توسط یاسر خالقی |


نرم افزار فستو ، ابزاری برای ترسیم سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک می باشد.
از این نرم افزار می توان برای ترسیم مدارات فرمان کنتاکتوری نیز استفاده کرد.

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 18:28 توسط یاسر خالقی |



| دانلود رایگان قدرتمند ترین نرم افزار تحلیل و برسی انواع سیستم های دما، فشار، قدرت و ... |

| دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی با حجم 18 گیگابایت همراه با بسته کامل Toolkit های برنامه |
| ویژه مهندسان و دانشجویان رشته های الکتروتکنیک، الکترونیک، مکانیک، شیمی و ... |
در اين پست وب سايت ميهن دانلود يکي از قدرتمند ترين نرم افزارهاي مهندسي را برايتان آماده کرده ايم. نرم افزارLabVIEW از جمله نرم افزارهاي معروف در زمينه تحليل و سيستم هاي اندازه گيري مي باشد که از امکانات و قابليت هاي بي شماري برخوردار است. نام کامل اين نرم افزار Laboratory Virtual Instrument Engineering Workbench بوده که به اختصار به آن LabVIEW مي گويند. اين نرم افزار يک زبان برنامه نويسي گرافيکي بسیار پیشرفته می باشد که به صورت گسترده براي کاربرد هاي مختلف در صنايع، تحصيلات، آموزش، تحقيقات آزمايشگاهي و ... به عنوان يک مدل استاندارد به منظور جمع آوري و پردازش داده ها و همچنين جهت کنترل و شبيه سازي ابزارهاي مجازي استفاده میگردد. همچنین همانطور که در ابتدا اشاره شد این برنامه از امکانات و قابليت هاي بي شماري برخوردار است که اين امر موجب گستردگي کاربردهاي آن در انواع شرکت ها، موسسات، آزمايشگاه ها و ... شده است. عملکرد اين نرم افزار کاملا از طبيعت ترتيبي و زنجيره اي موجود زبان هاي برنامه نويسي متني متداول و مرسوم مجزاست و يک محيط کاملآ گرافيکي را براي کاربر فراهم ساخته است به طوري که در اين راه از تمامي ابزارهاي لازم جهت جمع آوري، پردازش و تحليل داده ها و نمايش نتايج استفاده ميکند. از کاربردهاي اين نرم افزار ميتوان در صنايع گوناگون براي اندازه گيري دماي يک کوره، يک سيستم سرد کننده مانند يخچال، يک محيط گلخانه اي، يک اتاق و حتي يک ديگ سوپ اشاره کرد. علاوه بر اندازه گيري دما مي توان از اين نرم افزار براي اندازه گيري مواردي همچون فشار، نيرو، جابجايي، کشش، pH و ... نیز استفاده کرد. با انتشار اين نرم افزار تحولي عظیم در شيوه هاي زبانهاي برنامه نويسي ايجاد گردید به گونه اي که برنامه نويسان بدون نوشتن هيچ کدي، قادرند تا برنامه هاي قدرتمندي را تنها با ابزارهاي گرافيکي موجود در برنامه ايجاد کنند. کار با این نرم افزار بسیار ساده و آسان بوده به طوری که مثلآ شما برای طراحی یک مدار کافیست که اجزای آنرا از پالتهاي control و functions برنامه برداشته و در پنجره front panel قرار دهید و سپس توسط سیم کشی های صحيح اجزای مدار را به يکديگر متصل کنید. اين نرم افزار براي موارد بي شماري از کاربردهاي علمي و مهندسي، ايده آل و عملي است و به شما کمک مي کند تا مسائل و مشکلات موجود در برنامه نويسي را در مدت زمان کوتاهي حل کنيد. نهایت انعطاف پذیری و قدرت این نرم افزار در هنگام کار با پورتهای سریال و موازی و مدارهای واسط کامپیوتری برای عمل کنترل و اتوماسیون و پردازش داده ها ظاهر میگردد.
جهت دانلود و توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...


برخی از ویژگی های این نرم افزار:
- قابلیت انجام آزمایش بر روی کارت ها و مدارات الکترونیکی در رایانه ها و دیگر وسائل الکترونیکی جهت اطمینان از صحت عملکرد آن ها.
- قابلیت مدل سازی سیستم های قدرت جهت تجزیه و تحلیل و محاسبه ضریب قدرت.
- شبیه سازی فعالیت و عملکرد قلب.
- امکان کنترل فرآیند تهیه و بسته بندی مواد غذایی.
- امکان اندازه گیری اثرات فیزیکی آزمایش ها بر روی موش های آزمایشگاهی.
- تشخیص وجود نشتی گاز هیدروژن در شاتل های فضایی.
- قابلیت نظارت بر رژیم غذایی کودکان و نوزادان.
- قابلیت کنترل سیستم تهویه مطبوع.
- قابلیت کنترل موتورهای پله ای و سرو.
- و ...

Toolkit های همراه با نرم افزار عبارتند از:
i- NI LabVIEW 2011 Control Design and Simulation Module
i- NI LabVIEW 2011 Database Connectivity Toolkit
i- NI LabVIEW 2011 Datalogging and Supervisory Control Module
i- NI LabVIEW 2011 FPGA Module
i- NI LabVIEW 2011 Internet Toolkit
i- NI LabVIEW 2011 MathScript RT Module
i- NI LabVIEW 2011 Mobile Module
i- NI LabVIEW 2011 PID and Fuzzy Logic Toolkit
i- NI LabVIEW 2011 Real-Time Module
i- NI LabVIEW 2011 Report Generation Toolkit for Microsoft Office
i- NI LabVIEW 2011 Robotics Module
i- NI LabVIEW 2011 Statechart Module
i- NI LabVIEW 2011 Touch Panel Module
i- NI LabVIEW 2010 VI Analyzer Toolkit
i- NI Sound and Vibration Measurement Suite 2011
i- NI Vision Acquisition Software 2011
i- NI Vision Development Module 2011
i- NI Vision Development Module Run-Time 2011

قابل توجه کاربران محترم:
- هر دو نسخه ی 32 بیتی x86 و 64 بیتی x64 نرم افزار را به صورت جداگانه برایتان قرار داده ایم که شما می توانید نسخه ی مرتبط با سیستم عامل خود را دانلود نمایید.
- برای رفاه حال کاربران عزیز نرم افزار به دو شکل برای دانلود قرار گرفته، اول فایل نصب نرم افزار همراه با Toolkit های آن به صورت یکجا برای دانلود قرار گرفته و دوم تنها فایل نصب نرم افزار بدون Toolkit های آن به صورت جداگانه برای دانلود قرار گرفته است.
- به دليل بالا بودن حجم فايل ها براي اينکه نگراني دوستان براي دانلود اين مجموعه به صورت کامل برطرف گردد تمهيداتي را وِيژه اين فايل ها در نظر گرفته ايم و آن قابليت بازيابي فايل هاست. فايل هايي که براي دانلود قرار گرفته اند چندين بار قبل و بعد از قرار گرفتن بر روي هاست توسط تيم نرم افزار ميهن دانلود تست گرديده در نتيجه فايل ها کاملآ سالم هستند اما در برخي مواقع به دليل توقف هاي موقتي که کاربران در هنگام دانلود فايل ها انجام مي دهند فايل ها دچار مشکل مي شوند بدين صورت که پس از دانلود و استخراج فايل ها از سوي نرم افزار Winrar با اخطار CRC رو به رو ميشوند. اما جاي نگراني نيست چون فايل ها به گونه اي فشرده شده اند که داراي قابليت بازيابي هستند. به همين منظور کافيست که فايل معيوب را با استفاده از نرم افزار Winrar اجرا کنيد و سپس با انتخاب گزينه Repair اقدام به تعمير فايل فشرده نماييد.
روش نصب نرم افزار:
پس از دانلود تمام پارتهاي نرم افزار، با کمک نرم افزار Winrar (از اینجا دانلود کنید) آنها را از حالت کمپرس شده خارج نموده و سپس فايل ISO استخراج شده را فقط با استفاده از نرم افزار UltraISO (از اینجا دانلود کنید) با سرعت 4x بر روي يک دی وی دی خام رايت نماييد. همچنین می توانید با کمک درایو مجازی نرم افزار UltraISO نیز اقدام به اجرای فایل ISO نموده و سپس به نصب نرم افزار از داخل درایو مجازی نیز بپردازید.
روش رجیستر نرم افزار:
اتصال خود را از اینترنت قطع نموده و اقدام به نصب نرم افزار نمایید. در هنگام نصب برنامه از شما درخواست وارد کردن سریالی می شود که برای بدست آوردن آن باید وارد پوشه ی Crack از فایل دانلود شده و فایل درون پوشه را اجرا کنید. سپس از منوی Options گزینه Generate Serial Number را انتخاب کنید تا سریالی نمایش داده شود. پس از پایان مراحل نصب نرم افزار مجددآ فایل موجود در پوشه Crack را اجرا کرده و از منوی Options گزینه Open License Folder را انتخاب کنید و وارد مسیر نصب نرم افزار (به صورت پیش فرض C:Program FilesNational InstrumentsSharedLicense ManagerLicenses) شوید. در لیستی که ظاهر میگردد باید با کلیک راست بر روی اجزای آن و انتخاب گزینه Activate اقدام به فعالسازی آنها نمایید.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 18:24 توسط یاسر خالقی |




اینبار قدرتمند ترین نرم افزار تحلیل فرکانسی مایکرو ویو که به نام Advanced Design System (ADS) 2009 معروف است را در سایت تکنو الکترو می توانید با لینک مستقیم دانلود کنید .


این نرم افزار از قدرت بسیار بالایی برای تجزیه ی فرکانسی هارمونیک ها بر خوردار است و بهترین کمک را به دانشجویان رشته های برق ، الکترونیک ، مخابرات ، برای تجزیه و حل مسائل انواع مدارات دیجیتالی ، آنالوگی ، الکترونیکی انجام می دهد و بهترین حل کننده مسائل درس مدار های مخابراتی و مخابرات 1 و 2 می باشد . از حجم بسیار بالای برنامه می توان به کارایی و قدرت بالای این برنامه پی برد .


این نرم افزار توسط شرکت Agilent EEsof EDA کار خود را از سال 1983 شروع کرده و اکنون همتایی برای رقابت برای آن وجود ندارد.ADS شامل کتابخانه‌ای از قطعات معمول (المان‌های فشرده، خطوط انتقال، Power Splitterها، هایبریدها، دیودها، ترانزیستورها، منابع و...) می‌باشد، که از آنها برای ساخت و شبیه ‌سازی یک مدار یا سیستم استفاده می‌شود. نتایج خروجی‌هائی مانند پارامترهای S، طیف فرکانسی، نمودار حوزه زمان و توان ورودی خروجی مقایسه‌ای، در فرم‌های عددی و گرافیکی است. همچنین به کمک این نرم‌افزار تکنیک‌های بهینه‌سازی مختلفی را برای رسیدن به عملکرد مورد نظر مدار می‌توان به‌کار برد.


از ویژگی های بارز این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • - تجزیه وتحلیل DC
  • تجزیه وتحلیل AC
  • محاسبه انواع نویز حرارتی و خطی
  • تجزیه و تحلیل تقویت کننده های توان
  • محاسبه و شبیه سازی نقطه کار
  • تجزیه وتحلیل گذرا Transient
  • تحلیل هارمونیک Harmonic Balance یا (HB)
  • تحلیل پارامترهای S
  • شبیه سازی S_Parameter
  • میزان سازی (Tuning)
  • بهینه سازی
  • صفحه بندی یا (Layout)
  • انتقال المانهای مدار به پنجره شماتیک
  • طراحی Layout و انتقال آن به schematic
  • اندازه حرکت Momentum مومنتوم
  • طراحی وبهینه سازی ***** Band Stop
  • طراحی ***** های دیجیتال
  • طراحی ***** های آنالوگ
  • محاسبه و سنتز خطوط انتقال و مدارات مایکرواستریپ
  • Smart Simulation
  • مثال های کاربردی
  • محاسبه پارامترهای پراکندگی MOSFET
  • کار با نمودار اسمیت
  • و . . .

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 18:22 توسط یاسر خالقی |

DASYLab نرم افزاری بر پایه GUI که بوسیله آن می توانید به راحتی طراحی های DAQ را بدون نوشتن هیچ برنامه نویسی انجام دهید. DASYLab دارای یک آنالیزگر و کنترل کننده real-time و قابلیت ساخت اینتر فیس های گرافیکی دلخواه می باشد (GUIs). این نرم افزار می تواند کاری را که شما در طی چند هفته شاید موفق به انجام آن نباشید را در کمترین زمان ممکن برای شما میسر سازد. این نرم افزار به علت طراحی پیشرفته دارای رابط کاربری قوی می باشد و کاربران می توانند در کمترین زمان ممکن با نرم افزار آشنا شده و طراحیهای خود را ایجاد کنند .

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 18:17 توسط یاسر خالقی |

متلب (MATLAB) نام یکی از نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای انجام محاسبات ریاضی است. واژهٔ متلب هم به معنی محیط محاسبات رقمی و هم به معنی خود زبان برنامه‌نویسی مربوطه‌است که از ترکیب دو واژهٔ MATrix و LABoratory ایجاد شده‌است. این نام حاکی از رویکرد ماتریس محور برنامه‌است، که در آن حتی اعداد منفرد هم به عنوان ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.
کار کردن با ماتریس‌ها در Matlab بسیار ساده است. در حقیقت تمام داده‌ها در Matlab به شکل یک ماتریس ذخیره می‌شوند. برای مثال یک عدد (اسکالر) به شکل یک ماتریس ۱*۱ ذخیره می‌شود. یک رشته مانند «Whale is the biggest animal» به شکل ماتریسی با یک سطر و چندین ستون (که تعداد ستون‌ها به تعداد کاراکترهاست) ذخیره می‌شود. حتی یک تصویر به شکل یک ماتریس سه بعدی ذخیره می‌گردد که بُعد اول و دوم آن برای تعیین مختصات نقاط و بُعد سوم آن برای تعیین رنگ نقاط استفاده می‌شود. فایل‌های صوتی نیز در Matlab به شکل ماتریس‌های تک ستون (بردارهای ستونی) ذخیره می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که Matlab مخفف عبارت Matrix Laboratory باشد. علاوه بر توابع فراوانی که خود Matlab دارد، برنامه‏نویس نیز می‏تواند توابع جدید تعریف کند.

استفاده از توابع Matlab برای نمایش داده‏ها بسیار راحت و لذت بخش است. ساخت رابط‌های گرافیکی یا Graphical User Interfaces مانند دیالوگ‌هایی که در محیط‌های ویژوال مانند بیسیک و C وجود دارند، در Matlab امکان‌پذیر است. این قابلیت، ارتباط بهتری را میان برنامه‏های کاربردی نوشته‏شده با Matlab و کاربران برقرار می‌کند.
متلب که از محصولات شرکت مت‌ورکس (The MathWorks) است، برای گروه‌های مختلف مهندسان رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، رایانه و… کاربرد بسیاری دارد.
هسته متلب برای سرعت و کارایی بالا به زبان سی نوشته شده‌است ولی رابط گرافیکی آن به زبان جاوا پیاده سازی گشته‌است.
برنامه‌های متلب اکثراً متن‌باز هستند و در واقع متلب (مانند بیسیک) مفسر است نه کامپایلر. قدرت متلب از انعطاف‌پذیری آن و راحت بودن کار با آن ناشی می‌شود، همچنین شرکت سازنده و گروه‌های مختلف، از جمله دانشگاه‌های سرتاسر جهان و برخی شرکت‌های مهندسی هر ساله جعبه‌ابزارهای خاص-کاربردی به آن می‌افزایند که باعث افزایش کارآیی و محبوبیت آن شده‌است.
فهرستی از این جعبه‌ابزارها در زیر آمده ‌است:
* جعبه‌ابزار مخابرات متلب، توابع و ابزارهای محاسبات مهندسی مخابرات
* جعبه‌ابزار کنترل متلب، توابع و ابزارهای محاسبات مهندسی کنترل
* جعبه‌ابزار فازی متلب، توابع و ابزارهای محاسبات فازی
* جعبه‌ابزار محاسبات متلب، توابع و ابزارهای محاسبات عددی
* جعبه‌ابزار سیمولینک متلب، جعبه‌ابزاری برای شبیه‌سازی سیستم‌ها به صورت مجرد
* جعبه‌ابزار تخمین متلب، توابع و ابزارهای محاسبات بحث تخمین سیستم در مهندسی کنترل
* جعبه‌ابزار آمار متلب، توابع و ابزارهای محاسبات آمار
* جعبه‌ابزار جمع‌آوری داده متلب، توابع و ابزارهای جمع‌آوری داده
* جعبه‌ابزار شبکه عصبی متلب، توابع و ابزارهای محاسبات شبکه عصبی
* جعبه‌ابزار پردازش تصویر متلب، توابع و ابزارهای محاسبات پردازش تصویر
* جعبه‌ابزار پردازش صوت متلب، توابع و ابزارهای محاسبات پردازش صوت
* جعبه‌ابزار احتمالات متلب
* جعبه‌ابزار کارگاه بلادرنگ متلب، توابع و ابزارهای محاسبات سیستم‌های بلادرنگ

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 18:15 توسط یاسر خالقی |

شرحی بر نرم افزار MiscEIو کاربردهای آن:
اين برنامه با شکل ظاهری زیر شامل قسمت هاي مختلفي جهت محاسبات در سيستم هاي مختلف برقي است.




از جمله قسمت هاي مختلف به موارد زير مي توان اشاره نمود:
محاسبات
ماشين حساب
كشيدن منحني براي مجموعه اي از نقاط
مجموعه اي كامل از محاسبات هندسي (محيط، مساحتو...)
محاسبات قانون اهم (قانون اهم، به دست آوردن امپدانس و ...)
محاسبات قانون اهم براي سيستم هاي سه فاز
محاسبات دسي بل
محاسبات مربوط به شارژ و دشارژ خازن و سلف و ...


به دست آوردن RMS، پيك، ميانگين و ...
محاسبات لنز
محاسبات روشنايي
مكانيكال
محاسبه مقاومت و اتلاف توان در سيم ها
محاسبات اندازه و بزرگي فن
محاسبات مربوط به خنك كننده ها
محاسبات مربوط به PCB
محاسبات مربوط به كابل
قطعات
مباحث مربوط به رنگ در مقاومت ها، خازن ها و ...
محاسبات سنسورهاي معروف دما (PT100، NTC)
رنگ و طول موج LED ها و طراحي مدار مناسب براي راه اندازي LED سيستم هاي شماره گزاري قطعات


محاسبات مربوط به MOS ها
مدرات نمونه
محاسبات مدارات RC، RL، RLC
محاسبات اتصال موازي و سري مقاومت، خازن، سلف
محاسبات IC 555
طراحي مدارات تقسيم ولتاژ
محاسبات مدارات با المان هاي وابسته
مدار
طراحي و محاسبات 32 نوع *****
طراحي انواع مختلف آنتن
طراحي منابه تغذيه با74XX و LM317
MPU
محاسبات تقسيم زمان براي تايمر
تبديل اعداد حقيقي به كسر و پكيج هاي مورد نياز
محاسبات ارتباطات سريال

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 18:9 توسط یاسر خالقی |

چند سایت دانلود دیتاشیت

 


برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 17:26 توسط یاسر خالقی |

چارت آموزشی مهندسی تکنولژی برق الکترونیک

 


برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 17:23 توسط یاسر خالقی |

چارت آموزشی مهندسی برق الکترونیک

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 17:2 توسط یاسر خالقی |